سلامت باتري آيفون را چگونه مي‌توان تشخيص داد؟

البان ، مجموعه تعميرات موبايل در هر مكان در هر زمان

سلامت باتري آيفون را چگونه مي‌توان تشخيص داد؟

عمر باتري گوشي ها محدود است و سرعت كم شدن عمر باتري بسيار به نوع مصرف كاربر ارتباط دارد. در گوشي هاي آيفون براي تشخيص ميزان سلامت باتري آيفون راه هايي وجود دارد كه البان برايتان توضيح مي دهد. اگر باتري گوشي آيفون شما از سلامت كافي برخوردار نبود، البان شما را كمك خواهد كرد!

چه زماني بايد نگران سلامت باتري آيفون خود باشيم؟

بعضا كاربران با مشكل باتري به البان مراجعه كرده اند، اما در واقع مشكل از جاي ديگري بوده است! اگر حس مي كنيد باتري شما نياز به تعويض دارد اول بايد سلامت آن را بسنجيد. شايد اين كوتاهي عمر باتري به دليل نوع استفاده تان طبيعي باشد. اكثر موارد مشكل، از جنس نرم افزاري بوده و نيازي به تعويض باتري پيش نيامده است.

يكي از نشانه هاي باتري ناسالم، خالي كردن ناگهاني شارژ است! يعني مثلا به صورت ناگهاني از يك درصدي به درصدي پايين تر افت مي كند، مثلا از 40 به 10 مي پرد و يا حتي ناگهاني خاموش مي شود.

مورد ديگر نياز به شارژهاي زياد و متوالي در طول روز است. گوشي را از شارژ مي كشيد و ناگهان بعد از يكي دو ساعت مي بينيد كه خيلي باتري خالي كرده است.

مورد اول خيلي مهم تر هست اما مورد دوم مي تواند ناشي از نوع استفاده شما هم باشد. اگر از هات اسپات گوشي خود استفاده مي كنيد، اگر در تنظيمات لوكيشن، براي برخي اپها لوكيشن را به صورت دائمي روشن گذاشته ايد، بازي هاي سنگين استفاده مي كنيد و … همه اينها مي تواند مصرف باتري را بالا ببرند.

سلامت باتري آيفون با عمر باتري چه فرقي دارد؟

سلامت باتري يا همان Battery Health از وضعيت كلي باتري برايتان مي گويد. اما عمر باتري يا Battery Life از ميزان باقي مانده شارژ گوشي تان مي گويد و اينكه در يك بار شارژ كردن چقدر باتري گوشي دوام مي آورد.

دو پارامتر مهم سنجش سلامت باتري، يكي حداكثر ظرفيت شارژ باتري و ديگري تعداد دفعات (سيكل) شارژ باتري است.

سلامت باتري آيفون ، البان

دستگاه هايي وجود دارند كه مي توانند سلامت باتري را تخمين زده و به شما بگويند، اما براي اين دستگاه ها باتري بايد از گوشي خارج شود. از آنجا كه باتري اكثر گوشي ها از جمله آيفون ها را نمي تواند از گوشي به راحتي خارج كرد، بنابراين اين روش اصلا توصيه نمي شود.

خوشبختانه براي گوشي هاي آيفون روش هايي وجود دارند كه برايتان توضيح مي دهيم. روش هايي كه خود گوشي به شما مي دهد و يا با استفاده از اپ و رايانه مي توانيد سلامت باتري خود را تخمين بزنيد.

تخمين سلامت باتري آيفون در iOS 11.3 به بعد

از iOS 11.3 امكاني در تنظيمات گوشي اضافه شد كه به شما كمك مي كند از سلامت باتري آيفون خود مطلع شويد. در تنظيمات (Settings) بخش باتري (Battery) را باز كنيد.

در صفحه ابتدايي به شما نشان مي دهد كه هر اپ چه مقداري از باتري شما را مصرف كرده است. اگر موردي برايتان عجيب بود، به دسترسي هاي آن اپ مراجعه كنيد. عجيب يعني اپي را كه زياد استفاده نكرده ايد، باتري زيادي مصرف كرده باشد. (در نظر داشته باشيد كه بازي، چت تصويري و اپ هاي لوكيشن محور باتري زيادي مصرف مي كنند)

گزينه اي در ميانه صفحه هست به نام سلامت باتري يا Battery Health. وارد اين بخش شويد. يك آمار كلي از باتري شما ارائه مي دهد. توضيحاتي در ابتداي صفحه برايتان نوشته و بعد حداكثر ظرفيت باتري (Maximum Capacity) و در انتها نيز يك گزينه در مورد عملكرد.

دو نمونه از باتري سالم و باتري ناسالم كه بايد تعويض شود را در عكس برايتان گذاشته ايم:

سلامت باتري آيفون ، البان سلامت باتري آيفون ، البان

اگر گوشي شما iOS 13 به بالا باشد، علاوه بر گزينه هاي گفته شده، گزينه ديگري هم براي بهينه سازي شارژ باتري وجود دارد كه قبلا آن را توضيح داده ايم و توصيه داريم حتما آن را مطالعه بفرماييد.

مطلب مرتبط: شارژ عجيب گوشي در iOS 13

در اين صفحه اگر به شما گفته شده كه باتري را عوض كنيد، واقعا به فكر تعويض آن باشيد. يك راه مطمئن و سريع و راحت هم البان هست كه باتري را با 3 ماه گارانتي برايتان در محل تعويض مي كند.

روش هاي ديگر تست سلامت باتري آيفون

به غير از خود گوشي، دو روش ديگر هم براي تست سلامت باتري آيفون وجود دارد. يكي با استفاده از اپ روي گوشي و ديگري با استفاده از نرم افزار و رايانه، كه هر دو را برايتان شرح خواهيم داد.

تست سلامت باتري آيفون با استفاده از اپ موبايل

يك اپ مناسب و رايگان، اپ Battery Life Doctor هست كه در راستاي تست سلامت باتري به شما كمك مي كند. اما از آنجا كه رايگان هست، بايد حوصله تبليغات درون برنامه اي آن را داشته باشيد

وقتي اپ را باز كنيد به شما اطلاعات مختلفي از باتري گوشي مي دهد. از ميزان كم شدن ظرفيت و عمر باتري، حداكثر ميزان شارژ شدن و … و در مجموع نيز وضعيت كلي باتري گوشي را به شما اعلام مي كند.

سلامت باتري آيفون ، البان

تست سلامت باتري آيفون با استفاده از رايانه

در رايانه هم نرم افزارهايي وجود دارند كه سلامت باتري آيفون را به شما خواهند گفت. علاوه بر سلامت، در مورد تعداد دفعات شارژ شدن گوشي نيز مي گويند. شركت اپل ادعا دارد كه باتري هاي به كار رفته در آيفون ها تا 500 سيكل امكان شارژ با عملكرد خوب را دارند.

نام نرم افزارها CoconutBattery و iBackupbot هست كه البته دومي پولي بوده و تنها مي توانيد در 7 روز مدل رايگان آن سلامت باتري را كنترل كنيد. كار با اين نرم افزارها ساده بوده و به خود خوانندگان واگذار مي كنيم. اما چنانچه سوالي در اين زمينه داشته باشيد، البان به شما كمك خواهد كرد. كافي است بپرسيد.

سلامت باتري آيفون ، البان سلامت باتري آيفون ، البان

براي باتري ناسالم چه بايد بكنيم؟

اگر دست آخر متوجه شديد سلامت باتري گوشي شما پايين هست و بايد تعويضش كنيد، يا حتي اگر نتوانستيد روش هاي گفته شده را به كار بريد و سلامت باتري را متوجه نشديد، البان به شما كمك خواهد كرد، چه براي تعويض باتري و چه براي تخمين سلامت باتري آيفون.

براي استفاده از خدمات البان، كافي است وارد سامانه البان به نشاني www.elbaan.com شويد و يك درخواست رايگان ثبت كنيد. كارشناسان با شما تماس گرفته و پس از ارائه مشاوره رايگان، در صورت نياز و رضايت خودتان براي تعويض باتري آيفون شما با شما هماهنگ كرده تا اين كار در محل شما و جلوي خودتان انجام گيرد! پس از پايان كار نيز، سه ماه گارانتي براي باتري خواهيد داشت!

 

منبع: تعميرات موبايل البان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.