تماس از راديو با طعم جايزه و خالي كردن حساب بانكي!

البان ، مجموعه تعميرات موبايل در هر مكان در هر زمان

تماس از راديو با طعم جايزه و خالي كردن حساب بانكي!

چند وقتي است كه كاربران محترم در رابطه با تماس هاي مشكوك از سمت راديو از ما سوال مي كنند و بر خود واجب دانستيم تا در اين رابطه اطلاع رساني كنيم تا مبادا يك تماس از راديو كه صحيح نيست، شما را فريب دهد و دچار مشكل شويد.

داستان تماس از راديو چيست؟

شخصي به موبايل شما زنگ مي زند و اعلام مي كند كه شما تحت عنواني انتخاب شده ايد. مواردي كه تا به حال به ما گزارش شده اند: به نيت روز پدر به ۱۱۰ نفر جايزه تعلق مي گيرد كه شما يكي از آنها هستيد، شما برنده سفر به عتبات عاليات شده ايد، شما در ميان افرادي كه انتهاي شماره شان عدد ۷ هست انتخاب شده ايد و …

تماس از راديو ، ديجي دكي

بعد از كمي مكالمه، كه بعضا طولاني هم هست، از شما خواسته مي شود تا در يك مصاحبه زنده راديويي و يا به منظور ضبط برنامه به سوالاتي هم پاسخ دهيد. شما نيز احتمالا بيش از پيش احساس اعتماد خواهيد كرد.

مطلب مرتبط: تماس هاي مشكوك بين المللي

بعد از اين مكالمات، از شما خواسته مي شود تا ۲۰ دقيقه بعد خود را به اولين دستگاه خودپرداز بانكي برسانيد. در آنجا از شما اقداماتي مي خواهند تا انجام دهيد و در ميان همين اقدامات رمز ها و كدهاي مورد نيازشان براي خالي كردن حساب شما را دريافت مي كنند بدون آنكه به صورت مستقيم از شما سوال كنند!

اندكي بعد و يا روز بعد، ممكن است پيامكي از طرف بانك دريافت كنيد كه از حسابتان برداشت شده است! معمولا حوالي ۱۲ شب، دقايقي قبل و دقايقي بعد از ۱۲، اين كار را مي كنند تا بتوانند از سقف برداشت مجاز دو روز استفاده كنند!

راه تشخيص تقلب

اگر تماس از راديو يا تماس هاي مشابه به آنها دريافت كرديد، چند راه براي تشخيص صحت يا عدم صحت تماس وجود دارد:

  • شماره تماس گيرنده بايد شركتي باشد. شماره هاي شركتي در انتها تعداد زيادي صفر دارند.
  • به حرف هاي فرد تماس گيرنده خوب گوش دهيد. ممكن است بگويد شما برنده جايزه در مسابقه اي شده ايد كه اصلا در آن شركت هم نكرده بوديد!
  • براي دريافت جايزه به هيچ عنوان نياز نيست كه شما جايي برويد و يا رمزي در اختيار او قرار دهيد. همانطور كه وقتي مي خواهيد از شخصي پول دريافت كنيد فقط شماره كارتتان يا حساب را به او مي دهيد، براي اين كار هم اين اطلاعات به تنهايي كافي خواهند بود.
  • اگر بگويد از طرف شركت مخابرات، همراه اول، ايرانسل و … تماس مي گيرد، قطعا نام شما يا حداقل فردي كه سيم كارت شما به نام اوست را بايد بداند!
  • واقع بين باشيد و رنگ هديه شما را وسوسه نكند

تماس از راديو ، ديجي دكي

توصيه مهم

اگر براي شما هم چنين تماسي رخ داد، سعي كنيد به پليس ۱۱۰ و يا پليس فتا اطلاع دهيد. شماره طرف مقابل را به پليس بدهيد تا خداي ناكرده از افراد ديگري سودجويي نكند. ضمنا در انتشار اين مطلب به ساير دوستانتان كوتاهي نكنيد تا شايد اين اطلاع رساني كوچك مانع از ضرر كردن آنها شود.

مطلب مرتبط: انتقال تماس از تلفن به موبايل

ضمنا هرگز رمزهاي خودتان را در اختيار كسي قرار ندهيد.

تماس از راديو ، ديجي دكي

اگر شما هم تماس از راديو را تا به حال داشته ايد، تجربه خودتان را با ما و ساير كاربران در ميان بگذاريد

منبع: تعميرات گوشي در محل ديجي دكي
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.