پيدا كردن دوربين مخفي و تست كنترل تلويزيون با استفاده از موبايل

البان ، مجموعه تعميرات موبايل در هر مكان در هر زمان

پيدا كردن دوربين مخفي و تست كنترل تلويزيون با استفاده از موبايل

آيا مي دانستيد با همين گوشي موبايلي كه در دستتان هست، مي توانيد علاوه بر پيدا كردن دوربين مخفي ها، سالم بودن ريموت كنترل تلوزيون خودتان را نيز امتحان كنيد؟ در ادامه در اين باره توضيح خواهيم داد.

پيدا كردن دوربين مخفي ، ديجي دكي

نور مادون قرمز (فروسرخ)

چشم انسان طيفي از طول موج ها و به اصطلاح رنگ ها را مي تواند ببيند. هر رنگي يك طول موجي دارد. اين طيف از قرمز شروع شده و تا بنفش مي رود (از لحاظ فركانسي كه عكس طول موج است و اگر اين ترتيب را از لحاظ طول موج بخواهيم در نظر بگيريم، مي شود از قرمز تا بنفش). فركانس هاي كمتر از نور قرمز را مادون قرمز گويند و از حوزه بينايي چشم ما خارج است.

پيدا كردن دوربين مخفي ، ديجي دكي

اين نور در چه جاهايي وجود دارد؟ اجسامي كه حرارت دارند، دوربين ها براي ديد در شب، ريموت كنترل هاي دستگاه هاي مختلف، درگاه مادون قرمز گوشي و … منابع اين نور چه در طبيعت و چه در ساخته هاي دست بشر، زياد هستند. اين به نوعي يك نعمت محسوب مي شود كه ما اين طيف نور را نمي توانيم ببينيم.

عملكرد گوشي موبايل

همانطور كه گفتيم، اشيا زيادي از جمله دوربين هاي مخفي ديد در شب و ريموت كنترل ها از نور مادون قرمز استفاده مي كنند. دوربين اصلي موبايل ها معمولا در ۹۹درصد موارد اين فركانس را فيلتر مي كنند و همچون چشم ما عمل كرده و نمي توانند آن را رصد كنند. اما دوربين دوم يا همان دوربين جلوي گوشي معمولا در بسياري از موارد اين نور را فيلتر نمي كند!

مطلب مرتبط: آيا ممنوع التصويرهاي فضاي مجازي را مي شناسيد؟

بنابراين شما با استفاده از دوربين جلوي گوشي خود مي توانيد منابع مادون قرمز را ببينيد، اما فقط منبع آن را ميبينيد و خط سير آن باز هم قابل رصد نيست.

پيدا كردن دوربين مخفي و تست ريموت كنترل با استفاده از دوربين موبايل

حال اگر شما در جايي تاريك باشيد، براي پيدا كردن دوربين مخفي ديد در شب، كافي است از طريق دوربين جلوي گوشي خود محيط را رصد كنيد. هرجا كه دوربيني باشد، نور چراغ هاي مادون قرمز آن ديده خواهند شد.

پيدا كردن دوربين مخفي ، ديجي دكي

پيش از تلاش براي پيدا كردن دوربين مخفي مي توانيد دوربين جلوي گوشي خود را با يك ريموت كنترل كه مطمئن هستيد كه سالم است و كار مي كند امتحان كنيد. اگر سر ريموت كنترل را به سمت دوربين جلوي گوشي بگيريد و يكي از دكمه هاي آن را فشار دهيد، يك چراغ كوچك روشن مي شود. اين يعني دوربين جلوي موبايل شما، مي تواند منبع نور مادون قرمز را مشخص كند. بنابراين، با كمك آن مي توانيد در دفعات بعدي متوجه شويد كه باتري ريموت كنترل خالي شده و يا دكمه اي خاص از كار افتاده است.

پيدا كردن دوربين مخفي ، ديجي دكي

روشي ديگر براي پيدا كردن دوربين مخفي

علاوه بر روشي كه گفتيم، چنانچه شما در يك ساختمان، به واي فاي آن وصل باشيد و دوربين نيز به همان واي فاي وصل باشد، از طريق اپ Fing (دانلود اپ اندرويد ، آيفون) مي توانيد دوربين هاي متصل به آن واي فاي را ملاحظه كنيد كه معمولا كمتر اين مورد پيش مي آيد و امنيت دوربين ها زير سوال مي رود.

پيدا كردن دوربين مخفي ، ديجي دكي

نكته آخر

اگر دوربين موبايل تان سالم است، يك ريموت برداريد و دوربين جلوي گوشي و چراغ مادون قرمز ريموت را كنترل كنيد. اما اگر دوربين گوشي تان مشكل دارد، براي رفع اين مشكل چاره كار ساده هست. بلافاصله وارد سامانه ديجي دُكي به نشاني www.digidoki.com شويد، يك درخواست ثبت كنيد تا كارشناسان ديجي دُكي جهت ارائه مشاوره رايگان تلفني با شما تماس بگيرند. بعد از ارائه مشاوره، در صورت تمايل شما، جهت تعمير موبايل در محل با شما هماهنگي هاي لازم را خواهند داشت.

منبع: تعمير موبايل ، ديجي دكي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.