دوربين امنيتي با استفاده از موبايل اندرويد قديمي

البان ، مجموعه تعميرات موبايل در هر مكان در هر زمان

دوربين امنيتي با استفاده از موبايل اندرويد قديمي

ايام عيد نزديك است و احتمالا افراد زيادي قصد سفر دارند. يكي از نگراني هاي مردم، خالي گذاشتن منزلشان بدون داشتن يك دوربين امنيتي است. در اين پست به شما آموزش خواهيم داد كه چگونه مي توانيد يك موبايل اندرويد را حتي از نوع قديمي به يك دوربين حفاظتي تبديل نماييد.

اين اپ فقط برروي موبايل اندرويد سوار مي شود، اما مي توانيد با گوشي آيفون هم آن را از راه دور و اينترنتي رصد كنيد.

وسايل مورد نياز براي دوربين امنيتي

براي تبديل موبايل اندرويد به يك دوربين مدار بسته، علاوه بر خود موبايل به يك اپ به نام Haven نياز داريد. اگر گوشي را به اينترنت هم متصل كنيد، از هر جايي مي توانيد تصاوير در حال ضبط توسط آن را مشاهده كنيد، صوت بفرستيد و به اصوات هم گوش كنيد. چيزي شبيه به اينكه داريد با آن گوشي چت مي كنيد اما با اين تفاوت كه ديگر نياز به برقراري تماس نيست!

تنظيمات ابتدايي اپ

در ابتدا اپ Haven را از بازار گوگل استور به صورت رايگان دانلود نماييد. بعد از نصب آن روي گوشي، بايد آن را تنظيم كنيد.

  • گوشي را به اينترنت منزل وصلش كنيد و بعد از باز كردن اپ و ديدين چند صفحه ابتدايي، گزينه Configure را انتخاب نماييد.

دوربين امنيتي ديجي دكي

  • از شما اجازه دسترسي به عكس ها و فايل هاي روي گوشي را مي خواهد كه اجازه بدهيد و گزينه Allow را انتخاب كنيد.

دوربين امنيتي ديجي دكي

  • در مرحله بعد براي دسترسي به دوربين گوشي اجازه دسترسي مي خواهد كه اجازه بدهيد.

دوربين امنيتي ديجي دكي

  • در اين مرحله تصوير ضبطي دوربين را خواهيد ديد. در پايين صفحه سمت چپ گزينه اي وجود دارد كه تعيين مي كند از دوربين جلو استفاده كند يا عقب. كنارش هم يك محور افقي قرار دارد كه مي توانيد ميزان حساسيت به حركت را در آن تعيين كنيد. اين گزينه را بعدا هم مي توانيد تغيير دهيد. هنگامي كه به تنظيمات مطلوب رسيديد، فلش بالاي صفحه سمت راست را انتخاب كنيد.

دوربين امنيتي ديجي دكي

  • در مرحله بعد به اپ اجازه استفاده از ميكروفن و ضبط صدا مي دهيد. بعد از اجازه دادن اپ مي گويد تا صدايي توليد كنيد و مي توانيد حساسيت ميكروفن را از طريق محور افقي پايين صفحه تنظيم كنيد. وقتي تنظيمات تمام شد فلش بالاي صفحه را بزنيد.

دوربين امنيتي ديجي دكي

  • مرحله بعد براي تعيين حساسيت دوربين به حركت براي اعلام هشدار است! اين مي گويد كه دوربين امنيتي شما با توجه به چه حركت هايي برايتان اعلام خطر كند. بعد از تنظيم كردن، فلش بالاي صفحه را بزنيد

دوربين امنيتي ديجي دكي

  • اگر داخل گوشي خود يك سيم كارت بيندازيد، مي توانيد گزينه ارسال پيامك هنگام خطر را فعال كنيد. بايد اجازه اين موضوع را در اين مرحله صادر كنيد

دوربين امنيتي ديجي دكي

  • در نهايت Finish را انتخاب كنيد.

دوربين امنيتي ديجي دكي

  • Start Now را كه بزنيد، دوربين امنيتي شما شروع به كار مي كند. با استفاه از مهره پايين سمت راست تمام موارد بندهاي قبلي را مي توانيد تنظيم كنيد.

تنظيمات در مورد زمان ذخيره ويديو

دوربين امنيتي موبايلي شما علاوه بر رصد، امكان ذخيره ويديو هم دارد. شما تعيين مي كنيد كه چه زماني را ذخيره كند و اين دوربين اين مدت را در خود ذخيره نگه مي دارد. مطمئنا مي دانيد كه اين ويژگي بستگي به ميزان حافظه گوشي شما هم دارد!

  • به تنظيمات اپ برويد.
  • در بخش تنظيمات ويديو، گزينه Video Monitoring را فعال كنيد

دوربين امنيتي ديجي دكي

  • گزينه Set Video Monitoring Length را انتخاب كنيد.

دوربين امنيتي ديجي دكي

كلام آخر

بدين ترتيب شما با موبايل قديمي بلااستفاده خود، يك دوربين امنيتي ارزان قيمت خواهيد داشت. اما دقت كنيد كه گوشي در جاي مناسبي قرار گرفته باشد، به اينترنت وصل باشد و اگر مشكل باتري دارد، بهتر هست كه فكري براي باتري آن هم بكنيد. اين نكته را توجه داشته باشيد كه اين دوربين به صورت دستي فعال و مجدد به صورت دستي غيرفعال مي شود. درست است كه گوشي را به برق وصل مي كنيد، اما اگر برقها برود و گوشي خاموش شود، اين اپ ديگر بلااستفاده خواهد بود. براي تعويض باتري و يا هر مشكل ديگري در گوشي خود به راحتي از خدماتتعميرات موبايل در محل ديجي دُكي استفاده كنيد.

اپ هاي ديگري هم براي اين منظور وجود دارند، خوشحال مي شويم اگر تجربه خود را در رابطه با آنها با ما و ديگر كاربران عزيز در ميان بگذاريد.

اميدواريم كه هرگز مشكلي براي شما و اموالتان پيش نيايد. پيشاپيش سال خوبي را برايتان آرزومنديم.

منبع: تعمير موبايل ، ديجي دكي
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.