طرح ترافيك ۹۸ و سامانه تهران من براي مجوز ورود به طرح

البان ، مجموعه تعميرات موبايل در هر مكان در هر زمان

طرح ترافيك ۹۸ و سامانه تهران من براي مجوز ورود به طرح

طرح ترافيك ۹۸ مسئله اي كه افراد زيادي را نگران كرده و علم و آگاهي كم افراد از اين طرح سبب مي شود تا بازار شايعات همچون بسياري از مسائل ديگر كشور داغ باشد و شهروندان را گمراه كند. بدليل آنكه بخش زيادي از اقدامات طرح با استفاده از گوشي انجام مي گيرد، در اين رابطه برايتان خواهيم گفت.

روند طرح ترافيك ۹۸ چگونه است؟

تا تيرماه، طرح همچون سال گذشته خواهد بود و در دو محدوده زوج و فرد و طرح ترافيك اصلي اجرا خواهد شد. از تيرماه به بعد، محدوده زوج و فرد تغيير نام داده و به محدوده دوم كنترل آلودگي هوا تبديل خواهد شد كه در ادامه در رابطه با آن بيشتر توضيح خواهيم داد.

طرح ترافيك 98 ، ديجي دكي

در طرح ۹۸ و از اول تير ماه، هر ماشين اجازه دارد در هر فصل تا ۲۰ مرتبه به محدوده دوم طرح ترافيك (محدوده زوج و فرد فعلي) وارد شود، بدون آنكه نگران زوج و فرد بودن پلاكش باشد. اين تعداد روز براي ماشين هاي با پلاك شهرستان، ۱۵ روز در هر فصل است. هرگاه تعداد ترددهاي ماشين ها از اين تعداد روز عبور كند، مشمول پرداخت طرح خواهد شد.

نحوه خريد طرح

از سال گذشته شهرداري تهران سامانه “تهران من” را معرفي كرد و تمام كارهاي مربوط به طرح ترافيك و برخي ديگر از كارها را در آن سر و سامان داد. براي استفاده از امكانات سامانه تهران من، چنانچه گوشي اندرويد داشته باشيد، به راحتي مي توانيد اپ مربوط به آن را نصب نماييد، در غير اين صورت مي توانيد يا از طريق وبسايت آن و يا با شماره گيري كد دستوري *۱۳۷# به امكانات آن همچون رزرو طرح ترافيك، استعلام ملك و پيام به ۱۳۷ استفاده نماييد.

طرح ترافيك 98 ، ديجي دكي

بعد از ايجاد كاربري در سامانه، بايد كه خودروي خود را در آن تعريف كنيد. هنگام تعريف خودرو نياز به مداركي از خودرو خواهيد داشت كه به ترتيب خود سامانه به شما خواهد گفت تا عكسي از آنها را در سيستم بارگذاري كنيد.

مطلب مرتبط: پرداخت عوارض جاده هاي بين شهري بدون داشتن برچسب

پس از تعريف ماشين بايد حساب شهروندي خود را شارژ نماييد. حداقل موجودي شما بايد برابر با يك طرح كامل باشد، تا هنگام تردد از طرح، با توجه به ساعات و موقعيت هاي عبوري تان از حسابتان كسر شود. اگر حساب شما از پيش شارژ شده باشد، به نفعتان خواهد بود.

!!هر شخصي كه در تهران با ماشين شخصي اش مي خواهد تردد داشته باشد، بايد براي استفاده از روزهاي رايگان تردد در طرح ترافيك ۹۸ در سامانه تهران من يك كاربري از پيش ساخته باشد!!

تخفيفات و نكات مهم در رابطه با هزينه طرح

  • در طرح ترافيك ۹۸ خودروهايي كه داراي معاينه فني برتر باشند، از تخفيف ۲۵ درصدي برخوردار خواهند بود.
  • عبور از طرح محدوده دوم (زوج و فرد فعلي) مشمول نصف هزينه طرح اصلي خواهد بود.
  • افرادي كه منزلشان داخل طرح اصلي باشد، بعد از اعلام در سامانه تهران من، در زمان مقرر بايد با مدارك خواسته شده به دفاتر خدمات الكترونيك شهر مراجعه نمايند تا مشمول قوانين و شرايط خاص افراد ساكن در طرح اصلي شوند.
  • در طرح ترافيك ۹۸ براي افرادي هم كه در محدوده دوم طرح ترافيك هستند، بايد كه اعلام كنند تا مشمول تخفيفات خاص مربوط به محدوده خود شوند.
  • براي تردد در طرح، توصيه مي شود حداقل به اندازه يك مرتبه ورود به طرح اصلي، در حساب شهروندي خود پول داشته باشيد، تا متناسب با عبور و مرورتان از حسابتان كسر شود و اين موضوع ارزان تر خواهد بود.

جريمه عبور از طرح بدون مجوز

در سال ۹۸ قرار بر اين شد، تا در صورت عبور غير مجاز از هر يك از محدوده هاي طرح ترافيك، پس از اعلام پيامكي به صاحب خودرو، فرصتي يك ماهه در نظر گرفته شود تا تنها با پرداخت عوارض مربوطه از طريق سامانه تهران من، مشمول جريمه هاي بيشتر نشود.

طرح ترافيك 98 ، ديجي دكي

!!به منظور دريافت اين پيامك لازم است كه قبل از تردد حتما در سامانه ثبت نام شده باشد. ثبت نام و دريافت پيامك رايگان هست!!


منبع: تعميرات موبايل ديجي دكي
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.