بايگاني پيام در تلگرام ۵.۶ در گوشي ها و ۱.۷ در ويندوز

البان ، مجموعه تعميرات موبايل در هر مكان در هر زمان

بايگاني پيام در تلگرام ۵.۶ در گوشي ها و ۱.۷ در ويندوز

يك به روز رساني ديگر از تلگرام و اين بار تلگرام ۵.۶ براي گوشي هاي اندرويد و iOS و نسخه ۱.۷ براي تلگرام ويندوز با قابليت هاي جديد بايگاني پيام ها و دسته بندي آنها در آرشيو و تغييراتي مختص كاربران اندرويدي ارائه شد.

بايگاني پيام ها در تلگرام ۵.۶

اگر تلگرام خود را به روز كنيد، روي هر چت يا گروه يا كانالي، چنانچه انگشت گذاشته و به سمت چپ بكشيد، سه گزينه خواهيد ديد. يكي در رابطه با باصدا و بي صدا كردن اعلان هاي آن چت، ديگري براي پاك كردنش و گزينه جديدي كه خواهيد ديد امكان بايگاني پيام هست. شما با انتخاب گزينه آرشيوسازي، پيام يا مجموعه پيام را از ليست مستقيم چت ها برداشته و به بخش آرشيو خواهيد فرستاد.

در بخش آرشيو تا هر چند تعداد كه بخواهيد، مي توانيد پيام ها را اصطلاحا پين كنيد و در ابتداي ليست قرار دهيد. با اين كار پيام ها را مي توانيد بر اساس دلخواه خودتان دسته بندي نماييد. پيام هاي پين شده امكان جابجايي هم دارند تا ترتيب قرارگيري آنها براساس دلخواهتان و نه برحسب زمان پين مرتب شود.

مطلب مرتبط: استفاده از تلگرام روي گوشي

هرگاه در دسته پيام يا گروهي، پيامي جديد بيايد، اين چت از بخش بايگاني خارج شده و با اعلان در ليست چت هاي اصلي بر مي گردد. براي آرشيو مجدد آن بايد همان اقدامات ذكر شده را انجام دهيد.

در نسخه ويندوز، راست كليك همان كار كشيدن انگشت به سمت چپ را مي كند!

قابليت هاي جديد براي اندرويد

همانند نسخه آيفون (گزينه Edit بالاي صفحه) مي توانيد با نگه داشتن انگشتتان روي يك چت، تعدادي از چت ها را انتخاب كنيد و يك اقدام مشترك را براي همه آنها انجام دهيد.

مطلب مرتبط: اتصال و استفاده از تلگرام ويندوز

ظاهر جديد آيكون تلگرام و گزينه هاي داخلي اپ يكي ديگر از ويژگي هاي تلگرام ۵.۶ براي كاربران اندرويدي است. همچنين فوروارد كردن پيام ها بعد از انتخابشان با اضافه شدن يك فلش و كلمه Forward در پايين صفحه راحت تر شده است.

بايگاني پيام ، ديجي دكي

مي توانيد در تنظيمات چت، انتخاب كنيد كه از چت ها به صورت خلاصه سه خط يا دو خط ببينيد! همچنين امكان فوروارد كردن پيام به تعداد بيشتري افراد و استفاده از ايموجي در كامنت آن نيز فراهم شده.

بايگاني پيام ، ديجي دكي

قابليت هاي جديد براي آيفون

تعداد كاراكترهاي رمز از ۴ عدد به ۶ عدد تغيير كرده است و تلگرام شما را ايمن تر ساخته است. علاوه بر اين به راحتي مي توانيد آخرين استيكرهاي استفاده شده را پاك كنيد تا تاريخچه اش براي كسي كه گوشي شما را مي بيند محو باشد. همچنين اگر در پيام دادن از ايموجي خالي استفاده كنيد، به صورت يك استيكر ايموجي بزرگ ارسال خواهد شد!

بايگاني پيام ، ديجي دكي

ديگر قابليت ها

  • اگر هنگام فوروارد كردن پيام اشتباه كردين، قبل از ارسال مي توانيد روي گزينه دريافت كننده بزنيد و تغييرش دهيد.

بايگاني پيام ، ديجي دكي

  • با نگه داشتن انگشت روي يك پيام، و انتخاب گزينه Copy Link مخاطبي را به يك پيام خاص هدايت كنيد. چنانچه اين پيام در يك كانال يا گروه خصوصي باشد، تنها اعضاي آن مي توانند پيام را ببينند.

بايگاني پيام ، ديجي دكي

  • در ليست چت ها مي توانيد افراد آنلاين را به واسطه يك دايره سبز در كنار عكسشان شناسايي كنيد.

بايگاني پيام ، ديجي دكي

نكته مهم آخر

تلگرام را فقط از طريق مبادي رسمي گوگل پلي و اپ استور دانلود نماييد و هرگز از تلگرام هاي فرعي استفاده نكنيد. براي به روز رساني آن نيز از همين مبادي اقدام كنيد و هرگز به لينك هايي كه از دوستانتان در گروه ها و خصوصي ارسال مي شوند اعتماد نكنيد. در نسخه ويندوز هم خود تلگرام خودش را به روز مي كند!

منبع: تعميرات موبايل در هر مكان در هر زمان
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.