ويروس واتساپ را با به روز رساني فلج كنيد

البان ، مجموعه تعميرات موبايل در هر مكان در هر زمان

ويروس واتساپ را با به روز رساني فلج كنيد

گروه واتساپ (يا در واقع شركت فيس‎بوك) اعلام كرده كه كاربرانش هر چه زودتر به روز رساني واتساپ را انجام دهند چرا كه به واسطه قابليت تماسي اين اپ، يك حفره امنيتي يافت شده و شركتي توانسته آن را يافته و به گوشي ها رسوخ كند! اين ويروس واتساپ از طريق تماس وارد گوشي مي شود و حتي اگر تماس پاسخ هم داده نشود، كار خودش را مي كند!

ويروس واتساپ يا جاسوس افزار پگاسوس

يك شركت امنيتي اسرائيلي به نام گروه NSO ويروس واتساپ را ايجاد كرده و با كشف شركت واتساپ معلوم شده كه اخيرا از طريق يك حفره امنيتي در امكان تماس واتساپ، به گوشي ها وارد مي شود و اطلاعات كاربران را بر مي دارد! ويروس يا بهتر بگوييم جاسوس افزار پگاسوس، توسط گروه هاي مختلفي تا به حال ايجاد شده و معمولا در همه آنها پشتيباني و حمايت دولتي وجود داشته است. دولتهايي كه هدفشان سرقت اطلاعات بوده است!

ويروس واتساپ ، ديجي دكي

بر همين اساس و بعد از كشف تيم واتساپ، گروه NSO اعلام كرده كه كارش قانوني بوده و تحت نظارت دولت انجام گرفته و هدف آنها مبارزه با تروريسم و خلاف بوده است! همچنين اضافه كرده كه پس از ايجاد آن ديگر در پروژه نقشي ندارد و همه چيز در دستان دولت افتاده است!

مطلب مرتبط: بلاك كردن در واتساپ

گروه NSO براي تبرئه خودش نيز اضافه كرده كه اين گروه همواره در تلاش است تا حفره هاي امنيتي انواع نرم افزارها را پيدا كند، اما هرگز براي خودش اين كار را نكرده و نخواهد كرد و همواره براي اين گونه كارها يك پروژه دولتي-امنيتي پشت قضيه بوده است.

اين ويروس تنها مختص به واتساپ نيست و تقريبا دو سالي هست كه در ۴۵ كشور قرباني مي گيرد!

ويروس واتساپ چگونه عمل مي كند؟

جاسوس افزار پگاسوس رو گوشي هاي اندرويد و آيفون قابل نصب است و بنابراين كاربران آيفوني اين بار در خطر هستند. اين ويروس با هدف خود از طريق واتساپ تماس مي گيرد و خود را وارد گوشي او مي كند، حتي اگر تماسش پاسخ داده نشود!!! بعد از ورود به گوشي تماس خودش را از تاريخچه تماس ها نيز پاك مي كند تا ردپايي از خود برجاي نگذارد.

ويروس واتساپ ، ديجي دكي

به گزارش شركت فيس‎بوك اين جاسوس افزار اين امكان را دارد كه عملكرد كل گوشي را در دست بگيرد و پيش از آنكه سازنده اش اعتراف كند، به دولتي بودن و پشت گرمي اين ويروس پي برده است.

توصيه واتساپ

گروه واتساپ اعلام كرده كه كاربران هر چه زودتر واتساپ خودشان و همچنين سيستم عامل گوشي شان را به روز كنند تا آخرين موارد امنيتي در آنها لحاظ شود. اگر شما هم از واتساپ استفاده مي كنيد، مراقب باشيد و كلا به روز رساني هاي اپ ها را، مخصوصا اپ هايي كه بيشتر از بقيه استفاده مي كنيد جدي بگيريد! نصب و به روز رساني اپ ها را حتما از مبادي رسمي يعني گوگل استور و اپ استور انجام دهيد.

ويروس واتساپ ، ديجي دكي

!!! در رابطه با اپ هايي كه قابليت اشتراك گذاري فايل و برقراري تماس دارند بيشترين احتياط را داشته باشيد !!!


منبع: تعميرات موبايل در هر مكان در هر زمان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.