گوشي با چند دوربين چگونه عكس مي گيرد؟

البان ، مجموعه تعميرات موبايل در هر مكان در هر زمان

گوشي با چند دوربين چگونه عكس مي گيرد؟

تا يكي دو سال پيش، مگاپيكسل دوربين ها مهم ترين عامل كيفيت در گوشي هاي موبايل به شما مي رفت اما حال گوشي با چند دوربين مدل رقابت را عوض كرده و در حالي كه دوربين با دو لنز چيز جالب و عجيبي به نظر مي رسيد، حال رقابت در افزودن تعداد اين دوربين هاي سوار شده روي گوشي شده است!

خلاصه اي از عملكرد دوربين دو لنزه

در گذشته به طور كامل در رابطه با دوربين هاي دو لنزه برايتان مطالبي گفته ايم. اين كه يكي به صورت سياه سفيد است و بيشتر روي جزئيات متمركز مي شود و ديگري رنگ محيط را ذخيره مي كند. تركيب تصوير اين دو لنز تصاويري با كيفيت بسيار بهتر نتيجه مي دهند. سنسور دوربين هاي سياه و سفيد نور بيشتري را هم مي توانند از محيط بگيرند، در نتيجه تصاوير شب دوربين هاي دو لنزه كيفيت بهتري دارند.

عملكرد گوشي با چند دوربين

بعد از آنكه دوربين هاي دو لنزه يا گوشي با لنز دوگانه به صورت يك مسئله عادي درآمد، سازندگان به فكر اضافه كردن تعداد دوربين هاي گوشي افتادند. سامسونگ و هواوي در اين زمينه از مجريان اصلي به شمار مي آيند و موبايل هاي با ۳ و يا چهار دوربين و حتي با دو دوربين براي دوربين سلفي را به بازار روانه ساختند. شركت نوكيا نيز كه به تازگي با اندرويد كردن گوشي هايش  مجدد سعي در يافتن محبوبيت سابقش را دارد، اخيرا نوكيا ۹ را با ۵ دوربين روانه بازار كرده است كه تحولي در اين زمينه به شمار مي آيد.

گوشي با چند دوربين ، ديجي دكي

اما اين همه لنز و دوربين براي چه هستند؟ اين موضوع از چند زاويه قابل بررسي است. يكي از لحاظ اندازه فاصله كانوني، اندازه دهانه و كيفيت دوربين (مگاپيكسل) و ديگري از لحاظ سياه و سفيد يا رنگي بودن لنز. در ادامه از هر دو منظر برايتان توضيح خواهيم داد.

لنزهاي سياه و سفيد در برابر رنگي

همانطور كه گفتيم، لنز هاي سياه و سفيد، نور بيشتري نسبتا به لنزهاي رنگي جذب مي كنند. تقريبا هر لنز سياه و سفيد، سه برابر لنز رنگي نور را جذب مي كند. اين باعث مي شود كه مثلا در نوكيا ۹ كه سه لنز آن سياه و سفيد هستند، تقريبا ۱۰ برابر بيشتر از ساير دوربين ها بتواند در محيط هاي كم نور، نور جذب كند و بنابراين كيفيت عكس هاي در محيط تاريك آن به مراتب بيشتر خواهد شد. علاوه بر اين لنز هاي سياه و سفيد جزئيات بيشتري هم ذخيره مي كنند.

گوشي با چند دوربين ، ديجي دكي

تاثير تفاوت هاي ديگر لنزها

در گوشي با چند دوربين ، بعضا ويژگي هاي اصلي لنز ها با هم متفاوت هستند. اين موضوع باعث مي شود كه هر لنز يك عمق خاص خودش را با كيفيت بالاتري ذخيره كند. به عنوان مثال در گوشي A9 2019 سامسونگ، كه چهار دوربين اصلي دارد، كيفيت ها و سايز دهانه اين دوربين ها با هم متفاوت هستند. هر كدام تمام تلاش خود را مي كند. وقتي عكس ها با هم تركيب مي شوند، شما عكسي خواهيد داشت كه در تمام ابعاد دقت و وضوح بالايي دارد.

همين موضوع است كه به شما امكان گرفتن عكس هاي بوكه يا همان پورتره را مي دهد.

يك توصيه

سعي كنيد همواره با دوربين موبايل خود بهترين عكس ها را بگيريد. عكس هاي دسته جمعي، خانوادگي، زيبايي هاي طبيعت و … براي دل خودتان عكس بگيريد. مراقب باشيد كه بخاطر گرفتن يك سلفي جان خود را به خطر نيندازيد.

ضمنا اگر دوربين گوشي تان دچار مشكل شد، براي رفع عيب آن نگران نباشيد، كافي است وارد سامانه ديجي دكي به نشاني www.digidoki.com شويد و بعد از ثبت درخواست و دريافت مشاوره رايگان تلفني، براي تعمير دوربين موبايل خود، كارها را به ديجي دُكي بسپاريد!

منبع: تعمير گوشي  ديجي دكي
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.