با پويش حق تعمير چقدر آشنا هستيد؟

البان ، مجموعه تعميرات موبايل در هر مكان در هر زمان

با پويش حق تعمير چقدر آشنا هستيد؟

در كشورهايي نظير امريكا، وقتي كاربران وسيله اي خريداري مي كنند، چنانچه در خارج از بازه گارانتي دچار مشكل شود، فقط مي توانند به سازنده آن تجهيز مراجعه كنند و به نوعي حق تعمير وسيله فقط براي سازنده آن وجود دارد.

حق تعمير ديجي دكي

جالب اينجا كه تعمير كردن وسيله به نحوي ديگر، جرم محسوب مي شده و براي به اصطلاح خاطيان آن مجازات به همراه داشت. اين قضيه ادامه داشت تا اينكه در سال ۲۰۱۲ عده اي با پويش حق تعمير براي ماشين شروع كردند. اعتراضات ادامه يافت تا بلاخره حق تعمير به ديگران هم داده شد.

اما شركت هاي سازنده هم بيكار ننشستند. سعي داشتند با اعتراض به حكم دادگاه آن را ملقي اعلام كرده و مجدد اين حق را انحصار در دست خود بگيرند. شركت اپل نيز يكي از همين شركت ها بود. اين اعتراضات شركت ها نه تنها نتيجه اي برايشان نداشت، بلكه باعث شد تا عده بيشتري به دنبال حق تعمير باشند و دادگاه هاي ايالت هاي بيشتري اين حق را از انحصار شركت هاي سازنده در بياورند.

حق تعمير ديجي دكي

در حال حاضر در بيشتر مناطق امريكا اين قانون تصويب شده و انحصار حق تعمير را از شركت هاي سازنده خارج كرده است. اما در كشور ما داستان به شكلي ديگر است. در كشور ما وقتي وسيله اي از بازه گارانتي خارج مي شود، به نوعي شما آزاد هستيد وسيله خود را هر جايي تعمير كنيد.

مطلب مرتبط: نحوه ثبت درخواست تعميرات گوشي در سامانه ديجي دكي

يكي از مهم ترين وسايلي كه اين روزها نياز به تعمير پيدا مي كند گوشي هاي موبايل هستند. براي تعمير گوشي چالش ها خيلي زياد هستند. از يافتن تعميركار خوب گرفته تا هزينه تعميرات و وقتي كه بايد براي تعميرات گذاشت. اما يك ميانبر ساده و مطمئن هم وجود دارد.

ثبت درخواست ديجي دكي

شما تنها با ۳۰ ثانيه وقت گذاشتن براي ثبت درخواست، مي توانيد تعميرات گوشي خود را با ديجي دُكي آغاز كنيد. وارد سامانه ديجي دُكي به نشاني www.digidoki.com شويد و يك درخواست ثبت كنيد. در اسرع وقت يك تعميركار با شما تماس خواهد گرفت. بعد از اعلام هزينه و نحوه انجام تعميرات، اگر شما راضي و متمايل به تعميرات باشيد، تعميرات گوشي شما آغاز خواهد شد!

نكته مهم اينكه تا وقتي تعميراتي روي گوشي شما انجام نگرفته، هيچ هزينه اي پرداخت نخواهيد كرد! و در صورت امكان، سعي ديجي دُكي تعميرات گوشي در محل است!

منبع: تعمير موبايل ، ديجي دكي
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.