ضبط مكالمات صوتي و تصويري اسكايپ در موبايل و كامپيوتر

البان ، مجموعه تعميرات موبايل در هر مكان در هر زمان

ضبط مكالمات صوتي و تصويري اسكايپ در موبايل و كامپيوتر

اين روزها چت كردن صوتي و تصويري يكي از موارد معمولي در گفتارهاي روزانه شده، چه داخلي و چه خارجي. گاهي نياز به ضبط مكالمات صورت گرفته در اين چت ها مي باشد. نرم افزارهاي زيادي براي چت كردن صوتي و تصويري موجود هستند، كه در اين پست به آنها نمي پردازيم، اما مي خواهيم يك ويژگي جالب از نرم افزار اسكايپ برايتان بگوييم كه به واسطه آن در هر دو نسخه ويندوز و موبايل مي توانيد اقدام به ضبط مكالمات بكنيد.


مرتبط: ضبط تماس هاي تلفني


در نسخه ويندوز هنگامي كه مشغول چت هستيد، كافي است روي علامت + پايين صفحه سمت راست كليك كرده و گزينه ضبط مكالمات يا Start Recording را انتخاب كنيد. اگر چنين گزينه اي را نمي بينيد احتمالا بايستي اسكايپ خودتان را به روز كنيد. البته اين ويژگي هنوز به صورت كامل براي اسكايپ روي ويندوز ۱۰ ارائه نشده است كه به زودي اين مهم رخ خواهد داد.

ضبط مكالمات ديجي دكي

بر روي موبايل هم كار به همين شيوه هست. كافي است هنگام صحبت و چت و انجام مكالمه، روي علامت + پايين صفحه زده و گزينه ضبط مكالمات يا Start recording بزنيد.

ضبط مكالمات ديجي دكي

بعد از انتخاب اين گزينه يك نوار در بالاي صفحه بوجود مي آيد و مدت زمان مكالمه ضبط شده را نمايش مي دهد. روي صفحه مخاطبتان هم اعلام مي شود كه اين مكالمه در حال ضبط شدن است اما به شدت توصيه داريم حتما طرف مقابل را قبل از ضبط تماس، از انجام اين كار آگاه كنيد. در بعضي كشورها و شهرها اين كار ممنوع بوده و درصورت آگاه نكردن مخاطب، عليه شما اعلام جرم خواهد شد.

ضبط مكالمات ديجي دكي

وقتي كار ضبط تمام مي شود، فايل روي كلاد اسكايپي شما به مدت ۳۰ روز باقي مي ماند كه شما و طرف يا طرفين مقابل (چراكه در اسكايپ مي توانيد به صورت گروهي نيز تماس صوتي تصويري داشته باشيد) به آن دسترسي داشته و مي توانيد هر كاري با آن بكنيد.

ضبط مكالمات ديجي دكي

براي ذخيره سازي روي نسخه ونيدوز، كنار فايل ايجاد شده روي گزينه آپشن هاي بيشتر كليك كرده و فايل را ذخيره كنيد. براي ذخيره سازي روي موبايل هم كافي است انگشتتان را روي فايل ايجاد شده به مدت طولاني نگه داريد و بعد گزينه ذخيره سازي را انتخاب كنيد.

همانطور كه گفتيم با اين روش طرف مقابل هم از ضبط شدن مكالمه آگاه مي شود، اگر مي خواهيد يواشكي اين كار را بكنيد بايستي از نرم افزارهاي جانب و ضبط تصوير صفحه نمايش استفاده كنيد.

منبع: تعمير موبايل ، ديجي دكي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.