4 روش براي انتقال فيلم از اندرويد به آيفون و بالعكس

البان ، مجموعه تعميرات موبايل در هر مكان در هر زمان

4 روش براي انتقال فيلم از اندرويد به آيفون و بالعكس

عكس و فايل نسبت به فيلم از حجم خيلي كمتري برخوردار هستند و انتقال آنها شايد با شيوه هاي بيشتري ممكن باشد. اما براي انتقال فيلم از اندرويد به آيفون و بالعكس چهار روش اصلي برايتان شرح خواهيم داد.

نكته مهم اين هست كه در اين روش ها نياز به استفاده از وسيله سوم يعني رايانه نبوده و با استفاده از خود گوشي ها كار نقل و انتقال انجام خواهد گرفت. موضوعي كه شايد 3-4 سال پيش از اين نشدني يا بسيار سخت انجام مي گرفت.

انتقال فيلم از اندرويد به آيفون البان

درست است كه عنوان مطلب در رابطه با انتقال فيلم از اندرويد به آيفون است اما اين شيوه هايي كه ذكر خواهند شد، براي هر نقل و انتقالي مناسب هست، حتي اندرويد به اندرويد و يا آيفون به آيفون.

انتقال فيلم از اندرويد به آيفون با استفاده از اپ‎هاي انتقال دهنده فايل

در سال هاي اخير برنامه هاي انتقال دهنده فايل بسيار زيادي به وجود آمده اند و نكته مهم در آنها اين هست كه امكان انتقال فايل در هر پلتفرمي حتي پلتفرم هاي متفاوت مانند اندرويد و iOS برقرار هست.

البته كه انتقال فايل در پلتفرم هاي متفاوت كمي نياز به كارهاي اضافه دارد، اما در آخر نتيجه كار يكي هست. در هنگام اتصال بين گوشي اندرويد و آيفون بايد گزينه مربوطه در اپ انتخاب شود. برخي اپ ها يك شبكه مجزا از طريق هات اسپات گوشي اندرويد ايجاد مي كنند و از اين طريق انتقال فايل انجام مي گيرد.

نكته جالب اين است كه در بسياري از اپ ها اصلا نيازي به اتصال به واي فاي خاصي نيست و خود گوشي ها با يكديگر تشكيل يك شبكه را مي دهند.

انتقال فيلم از اندرويد به آيفون البان

برخي از اين اپ ها عبارتند از: SHAREit، Zapya، Feem و Xender. لطفا دقت داشته باشيد كه از منابع صحيح آن ها را دانلود كنيد، چرا كه به اين اپ ها دسترسي استفاده از كارت حافظه و فضاي داخل گوشي داده مي شود و اگر نسخه فيك نصب كنيد، دسترسي خطرناكي داده ايد.

از اين اپ ها براي انتقال فايل بين گوشي و رايانه هم مي توان استفاده كرد! فايل دريافتي در كش برنامه ذخيره مي شود. وقتي آن را به حافظه گوشي انتقال داديد (در گوشي هاي اندرويد) براي پيشگيري از پر شدن حافظه گوشي آن را از داخل برنام حذف كنيد.

يك تفاوت اساسي اين روش با روش هاي ديگر اين هست كه فرستنده و دريافت كننده فيلم بايد نزديك به يكديگر باشند.

انتقال فيلم از اندرويد به آيفون با استفاده از اپ‎هاي چت

با توجه به حجم فيلمي كه مي خواهيد ارسال كنيد اپ هاي چت زيادي هستند كه مي‎توانيد براي اين منظور استفاده كنيد. برخي اپ ها مانند واتساپ محدوديت حجم دارند و اما اپي مانند تلگرام اين محدوديت را هم ندارد.

در اين اپ‎ها معمولا دو گزينه براي ارسال وجود دارد، يكي به صورت فايل و ديگري به صورت فيلم. ارسال به صورت فايل از كيفيت و حجم فيلم نمي كاهد و ممكن هست كه خيلي هم زمانبر شود. اما ارسال به صورت فيلم، با توجه به گزينه انتخابي حجم فيل و همينطور كيفيت آن را تغيير مي دهد.

انتقال فيلم از اندرويد به آيفون البان

يك موضوع مهم اين هست كه اين كار يك حجم اضافه در گوشي شما را نيز اشغال مي كند. اين فيلمي كه شما ارسال يا دريافت مي كنيد در كش برنامه خواهد ماند كه خود اشغال كننده بخشي از حافظه دستگاه شما خواهد بود. بنابراين اگر حجم فايل زياد هست بعد از تمام شدن نياز دو طرف، توصيه داريم از كش يا همان حافظه پنهان برنامه حذفش كنيد تا دچار مشكل پر شدن حافظه گوشي نشويد.

استفاده از سرويس‎هاي ذخيره داده ابري

گزينه بعدي استفاده از فضاي ذخيره ديتاي ابري است. سرويس هاي ابري زيادي براي اين منظور وجود دارند و البته هر يك نيز حجم رايگان محدودي در اختيار شما قرار مي دهند. با توجه به حجم فيلم ارسالي و همچنين فضايي كه فرستنده و گيرنده هر دو در آن اشتراك دارند يكي را انتخاب كرده و فيلم را به اشتراك بگذاريد. توضيح كاملي از انواع شركت هاي ارائه دهنده سرويس ابري را مي توانيد در لينك https://blog.elbaan.com/archives/3904 بيابيد.

انتقال فيلم از اندرويد به آيفون البان

انتقال فيلم از اندرويد به آيفون با استفاده از سرويس‎هاي آنلاين

تفاوت اين مورد با موارد ديگر ذكر شده در رابطه با انتقال فيلم از اندرويد به آيفون اين هست كه نيازي نيست كه دو طرف يك اپ واحد نصب كرده يا در فضاي ابري مشترك كاربري ايجاد كرده باشند. سايت هايي هستند كه شما فايل خود را در آن ها آپلود مي كنيد و يك لينك دانلود ايجاد مي كند. با به اشتراك گذاشتن اين لينك دانلود، ساير افراد مي توانند آن را دانلود كنند.

انتقال فيلم از اندرويد به آيفون البان

سايت هايي نظير Send Anywhere و We Trasnfer از اين قبيل هستند. كافي است ارسال كننده در آن اكانت ايجاد كند، فيلم را بارگذاري كند و لينك دانلود آن را به اشتراك بگذارد. تنها موضوع مطرح اين هست كه اين فيلم و لينك دانلود هيچ گونه محدود سازي براي انتخاب افراد قابل دانلود در حالت كلي ندارد!

كلام آخر

البان چهار روش براي انتقال فيلم از اندرويد به آيفون و بالعكس را معرفي كرد. به جز يك روش بقيه روش ها نياز به مصرف اينترنت دارند و در اين رابطه بايد هوشيار باشيد. در صورت استفاده از انواع اپ مراقب باشيد كه اپ را از كجا دانلود مي كنيد و چه دسترسي هايي به آن مي دهيد. شايد يك كار خوب اين باشد كه هنگام استفاده نكردن از آن دسترسي هايش را محدود كنيد.

 

منبع: تعميرات موبايل در محل البان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.