با اين لنز چشمي مجهز به دوربين عكاسي سوني از همه چيز و همه جا عكس بگيريد

البان ، مجموعه تعميرات موبايل در هر مكان در هر زمان

با اين لنز چشمي مجهز به دوربين عكاسي سوني از همه چيز و همه جا عكس بگيريد

لنز چشمي به احتمال خيلي زياد دوربين عكاسي نسل آينده در دست بشر خواهد بود. در حالا حاضر شركتهاي بزرگي همچون گوگل و سامسونگ در اين زمينه اختراعاتي را ثبت كرده اند. اما آخرين و پيشرفته ترين ثبت اختراع مربوط به شركت سوني مي باشد.

مرتبط: رقابت در ثبت اختراع توسط شركتهاي مختلف

تقريبا حدود يك سال پيش شركت سوني اختراعي ثبت كرده است كه يك لنز چشمي است با قابليت عكاسي. البته گوگل در سال ۲۰۱۴ اين كار را كرده و شركت سامسونگ نيز تقريبا يك ماه زودتر از شركت سوني. همگي در اين تلاش هستند كه چشمان ما را تبديل به دوربين عكاسي بكنند.

Eye-Lens-Camera-DigiDoki

لنز چشمي دوربيني سوني، ديجي دكي

اما با توجه به آنچه ثبت شده است، اختراع سوني از در ميان اين سه اختراع پيشرفته تر و كارآمدتر بشمار مي رود. لنز چشمي دوربين عكاسي سوني نه تنها قابليت عكاسي، ذخيره سازي و انتقال را دارد، بلكه با توجه به آنچه ثبت شده است به فوكوس خودكار، بزرگنمايي، كنترل اندازه دهانه و حتي پايدار كننده تصوير مجهز است.

مرتبط: مشخصه هاي يك دوربين خوب

در مورد نحوه عكس گرفتن اين لنز چشمي نيز همانند رقباي پيشين خود با يك چشمك خاص عكس مي گيرد. در مقاله ثبت شده براي اين اختراع آمده كه اين لنز مي تواند چشمك خاص را از چشمك عادي تشخيص دهد. اما نكته اي كه هنوز جاي سوال دارد، نحوه استفاده از ساير امكانات آن است.

در مقاله ثبت شده در مورد قابليت هاي فوكوس خودكار، بزرگنمايي، كنترل اندازه دهانه و پايدار كننده تصوير از اين لنز توضيحات كاملي آورده شده، اما به روشني معلوم نيست كه چگونه مي توان اين قابليت ها را كنترل نمود.

نكته جالب اينجاست كه پيش از اين شركت گوگل يك عينك هوشمند معرفي كرده بود كه قابليتهاي اتصال به اينترنت و تصويربرداري را نيز داشت، اما به دلايل امنيتي و جاني استفاده از آن با استقبال مواجه نشد. اما حالا كه سرمايه گذاريها و حركت رو به لنز چشمي دوربين شونده شده است، بايد ديد كه چگونه مي توانند بعد از كلي تلاش اين اختراع خود را در سطح عموم گسترش دهند.

به نظر شما يك لنز چشمي كه دوربين هم هست چه كاربردهايي مي تواند داشته باشد؟

 

 

لينك تلگرامي اين پست: https://t.me/DigiDoki_News/267

OpenInTelegram-DigiDoki

 

منبع: تعمير اپل در كرج ، ديجي دكي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.